عکس فرنی وانیلی و شله‌زرد
Saeedi
۴۷۳
۲k

فرنی وانیلی و شله‌زرد

۲۶ فروردین ۰۲
#قرار_معنوی
#یادبود_شهید_بزرگوار_رزاق_چراغی(رضاچراغی)
27 فروردین ماه سالروز شهادت یکی از فرماندهان شجاع لشکر 27 محمد رسول الله
شهید رزاق چراغی معروف به رضا چراغی است.

رضا چراغی متولد سال 1336 در تهران است که در جریان عملیات والفجر یک در 27 فروردین ماه سال 1362 در منطقه فکه به شهادت رسید.
در زندگی‌نامه این شهید می‌خوانیم که با شروع غائله کردستان به شهر مریوان رفت و با سمت جانشینی فرماندهی سپاه در منطقه دزلی، نقش بسیار مهمی در پیشروی نیروهای ضدانقلاب داشت.
او با شروع جنگ همراه با لشکر 27 محمد رسول الله به جنوب رفت و در دو عملیات مهم فتح المبین و بیت المقدس به عنوان فرمانده گردان حمزه شرکت داشت.

شهید چراغی در دو عملیات مهم دیگر هشت سال دفاع مقدس نیز با مسئولیت‌های مهم‌تری حضور داشت. او در عملیات رمضان که در مردادماه سال 1361 انجام شد، با سمت قائم مقام فرماندهی لشکر 27 و در عملیات مسلم بن عقیل که در مهرماه سال 1361 در سومار انجام شد، با سمت فرمانده تیپ 27 محمد رسول الله (ص) فرماندهی میدان را برعهده داشت.

مجموعه کتاب‌های «بیست و هفت در 27»، سرگذشت‌نامه 27 فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله را روایت می‌کند. سومین جلد از این مجموعه با عنوان «راز آن ستاره» به نویسندگی گلعلی بابایی، نویسنده پیشکسوت دفاع مقدس، مروری بر سرگذشت این شهید والامقام در هشت سال دفاع مقدس دارد. نویسنده این اثر کوشیده است با بهره‌گیری از خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید، از تمام مقاطع زندگی او تصویری شفاف، ساده و روشن ارائه کند؛ از دوران کودکی و نوجوانی تا دوران جوانی، سربازی، جنگ و زندگی خانوادگی.
در یکی دیگر از خاطرات این کتاب که مربوط به عملیات‌های شهید چراغی در فروردین ماه سال 1362 است، می‌خوانیم:

«فروردین 1362، خوزستان، فکه شمالی

لشکر 14 پیاده سپاه چهارم دشمن، در ارتفاع 143 فکه شمالی، پاتک سنگینی را به اجرا گذاشته بود. به هر مشقتی بود، خودم را به آنجا رساندم و در کمال تعجب، دیدم رضا چراغی به همراه عباس کریمی و اکبر زجاجی در حال شلیک آر.پی.جی، خمپاره 60 و تیراندازی به سمت انبوه نیروهای کماندویی دشمن هستند. حال و هوای عجیبی داشتند. اصلاً نمی‌شد تشخیص داد این یکی رضا چراغی، فرمانده لشکر27 است و آن یکی، عباس کریمی، مسئول اطلاعات عملیات همین لشکر.

خودم را رساندم به حاج عباس کریمی و گفتم: برگردید عقب. عباس نگاهی به من انداخت و گفت: تو برو عقب، ما نمی‌آییم.
ببین حسین، حاج همّت همین یک‌ دفعه از دستش در رفته و ما را فرستاده جلو، تو هم برو به حاجی بگو که ما نمی‌آییم عقب...»

روحشون شاد یادشون گرامی راهشون پررهرو

برای شادی روح پاک همه شهدای عزیزمون صلوات

اَللُّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
اَللُّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
اَللُّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

#قرار_معنوی
#شهید_رزاق_چراغی(معروف_به_رضاچراغی)
...
نظرات